Friday, October 17

På tsssdag, på tsssssdag...

Tisdagtemat denna vecka var Privat.


Ibland, eller ganska ofta, hade jag velat sätta upp en sån här skylt på jobbet. Där jag sitter är en slags samlingspunkt dit alla kommer och hänger och pratar bort en stund. Gnäller på saker. Bubblar över något de vill berätta. Eller kommer i panik och frågar över något de anser vara livsviktigt och jag måste kasta allt jag har för händerna och HJÄLPA dem med det...

Trevligt som oftast, men ibland har man har man fullt upp och hinner inte prata av en stund eller rusa till undsättning (för saker de verkligen kan lösa själva..)

Skylten är från pappas gömmor!



3 comments:

Jah Hollis said...

En talande liten skylt, skulle man väl kunna säga. Det mest privata har vi väl inom oss, men man kan också behöva en privat sfär runt sig ibland.

Anki N said...

Ja kanske.
Ett annat förslag:
Om Du inte har något att göra.
Gör inte det här.

Fast i sanningens namn, få förstår nog inte att de tar upp tid, de vill ju bara.....oh i lagom potioner är det ju bara trevligt.
Men hur får man lagom.

Tack för ordet.

Anki

malla said...

jah h - så sant, så!

anki n - haha, så bra förslag, jag har känt för att säga det flera ggr idag! :D åh näe, lagom är svårt och det är ju oftast olika, olika dagar hur mycket folk stör!