Sunday, August 2

Igår


Bästa sortens bonnauktion! Dock med världens mest förvirrade utropare.. Hade de varit mer rutinerade så hade det gått snabbare. Jag orkade inte vara kvar till slutet, fast det fanns saker kvar som jag var intresserad av. När jag åkte var klockan halv fem hade de mycket kvar, fast gud vet hur lång tid det tog när de flyttade sig fram och tillbaka.. Bra auktionsutropare tar utropen snabbt och tjafsar inte mellan utropen, har bra koll på alla som budar och har en färdig rutt om det nu är en auktion där de förflyttar sig. Plus att de som tar betalt också har bra koll på vilka det är som budar och slutligen får det. Det fanns verkligen brister här..

En låda fick jag med mig hem i alla fall, bjöd på en låda kjolskydd som jag inte fick och orkade inte vänta på två lådor, en med kataloger från 50-talet och en med gummiklackar (till min personlige skomakare..!)

No comments: