Wednesday, August 12

Mucka inte med malin innan hon fått sitt morgonkaffe..

Under mina tre första semesterdagar har jag visst genomgått en personlighetsförändring.. Varit sjukt otrevlig mot folk! Jag som brukar vara så snäll..!

Fast till mitt försvar kan jag säga att två av personerna jag var otrevlig mot, läs skällde ut och sedan la på telefonluren i örat på dem, var telefonförsäljare... Jag har haft hur många missade samtal som helst från ett och samma nummer under de senaste halvåret och nu när jag var hemma på dagtid fick de ju tag i mig. Första gången de ringde var jag kort med trevlig.. andra gången lite surare, tredje och fjärde gången på två dagar var jag inte trevlig... Speciellt sur blev jag på den siste som tjafsade emot mig. Idioter! Jag har nixat min telefon dessutom, men de har ju mig i sitt register och då får de ju ringa, men fyra ggr på två dagar?! 046-2705116 och 046-270127 kan känna sig träffade.. Konstigt (?) nog har de inte ringt idag?!?!

Den senaste personen som jag var sur mot, var hantverkaren som knackade på precis när jag gått upp idag. Klockan var sent, men vad faen jag har semester och sovmorgon. Mina kära hyresvärdar som verkligen sköter sitt uppdrag väl hade inte bemödigat sig med att meddela mig att det skulle komma folk och fixa fönsterna. Och jag hade verkligen inte lust att släppa allt och låta dem springa här hela dan. Nix, jag sa, de fick återkomma imorgon.. Dels var jag sur på hyresvärdarnas nonchalans plus att jag inte fått mitt kaffe än.... så den stackars hantverkarkillen fick ta allt. Jag var liiite trevligare mot honom nu när han knackade på och undrade när de kunde komma imorgon... Han verkade lite spak..

No comments: