Thursday, October 15

Antingen eller

Försöker lura min bror att köpa hus! Lite skillnad på dem men båda med potential! Först stationen i en av småorterna hemma. 495 000 kronor.


Klassisk gammal stationsbyggnad!


Högt till tak och fina fönster.

Femtiotalskök - givetvis ett plus!

Kontorsutrymme vid väntrummet. Kolla förvaringen! Dessvärre hyrs denna del och väntrummet ut till Banverket...

Hus nummer två - Charmig liten 70-talare med 50-60-talskänsla i en annan småort. 1 345 000 kronor

50-talig stil. Dock skulle ju jag målat om den blåa grunden och även "taket"..


Rundad altan på baksidan


Planritning. Innebilderna på huset var så deprimerade - FURU och stora klumpiga möbler... Dock originalgolv i ek/marmor och originaldetaljer bevarade!

2 comments:

Baronessan said...

jag röstar absolut för stationen. Vilket hus!!!

malla said...

Jaa! Bara man kunde slänga ut banverket! :) Synd det ligger fel för mig, annars hade jag slagit till.. Tyvärr är det fel tågspår, annars hade jag ju kunnat pendla! :D