Tuesday, October 13

Ibland är det bra att vara singel

Läser senaste Family Living (jaja, det är en familjetidning..!) och på insändarsidan läser jag, inte en utan två insändare som får mig att höja på ögonbrynen lite och fundera över folks förhållande..

I qoute -
Insändare ett ".. får se ett nummer av tidningen. Frågar sambon om vi kan köpa med oss tidningen hem.."
Insändare två "Min fru som är inrednings- och modeintresserad blev intresserad av Family Living. Första gången den dök upp konfronterade jag henne och undrade om det inte räckte med de andra magasin som kommer med jämna mellanrum."

Nu hoppas jag ju att man kan ta dessa insändare med en nypa salt, men om man hårddrar det så är min undran är om dessa tjejer måste fråga sin man/sambo om varje utgift och om han då säger nej, blir det ingen tidning?? Klart att man kan leva med gemensam ekonomi, men jag tvivlar på att männen frågar frun/flickvännen när de köper något utöver det gemensamma. Om det nu är så så borde det inte vara bättre att ha delad ekonomi, i alla fall när det gäller den delen av inköpen?

Som singel frågade jag ingen när jag köpte min Family Living för 45;50 kronor idag.

No comments: