Sunday, October 18

Rysk torggumma

Ännu en loppis - ännu fler konstiga fynd.

Två pälsmössor, en i grå fårskinnspäls av finsk härkomst och en svart i persian i någon slags baskermodell. Som toppen av puddingen även en brun päls i fårskinn. Till mitt försvar för alla militanta veganer kan jag säga att jag trodde faktiskt att det var fuskpäls, den var så mjuk... Fast ska man köpa päls så är väl en vintage bättre. 30 kronor är ju ett galet pris dessutom. I swaggermodell.

Uppfällbar krage.

Lite brunare i verkligheten och inte olikfärgad på ärmarna som det ser ut här!

Hysk och hak-knäppning

Grå päsmössa (eventuellt användningsområde är peruk...!)

Persian - keps/basker?? Är lite ambivalent för persian... när man vet var pälsen kommer ifrån...

Har jag dessa persedelar på mig samtidigt påminner jag stark om en rysk torggumma. Och det krävs nog ett tvåsiffrigt antal minus för att ha pälsen..

No comments: