Friday, November 6

Dagens

Mycket gnäll, men jag är trött så det är väl därför. Här kommer i alla fall dagens irritationsobjekt

Dagens "får jag döda, eller i alla fall lemlästa, bara lite?"
* Kan du inte köra bil (typ sådana basala kunskaper som att kunna bedöma avstånd till andra bilar, upptäcka hinder längre fram i din färdriktning, parkera din alldeles för stora bil rätt i parkeringsrutan - trafikregler är väl överkurs..) så kanske, kanske, du inte skulle fortsätta köra utan be någon om skjuts. För allas väl.

* Familjer som bara måste skrika över den hundratals kvm stora butiken efter varandra... För h-vete, har ni småbarn får ni väl hålla bättre koll/pli på dem och springer era vuxna barn/äkta hälft iväg så gå och leta efter dem tyst en stund istället för att SKRIKA så alla som inte vill höra er, hör. Gah..

Dagens mer fascinerande ting
* Min gamla kära skoutförsäljning har gjort det igen! Jag tror de är på gång att lägga ner, de har i alla fall en gatupratare som meddelar 50 %. Jag kikade upp där för att kolla om de hade några låga stövlar kvar, av sitt restlager sen the eighties. Tidigare har de tagit 150 för stövlarna om jag minns rätt och halva priset borde då vara 75 kr. Döm om min förvåning (haha, näe, jag är inte ett dugg förvånade över denne tvättäkta bondfångeri-knalle har gjort detta!) när de hade höjt priserna på alla kvarvarande skor och stövlar och sedan halverat det. Visserligen var där lite nya restlager, men de gamla skorna som tidigare kostat 100 kronor hade de höjt upp till 299 och sålde nu som fynd för 100.... Stövlar hade de bara nyinplockade, men de saker som tidigare kostat 50, 100 låg fortfarande på det priset således. Smart, smart. Men frågan är egentligen vad KO skulle ha att säga om det hela?!

Dagens finfina saker då
* Jag har ätit tårta minst fyra gånger idag.. För att vi firar att radiolyssningen ökat för hela Sveriges Radio och även mycket för oss! Reklamradio - lägg ner på studs liksom!
* Saker som händer på mitt jobb - Ibland kan man helt oförhappandes bli filmad! Idag var det en av de medverkande som roade sig med filmkameran, men oftast är det folk som jobbar där som filmar. Kolla bara här. Ibland har till och med jag turen/oturen att hamna med!

No comments: