Sunday, November 8

Istället för kundservice - ljug för kunderna....

Lämnade min kundkorg nästan framme vid kassorna för att gå och hämta frukt, när jag kom tillbaka ca fem minuter senare var den puts väck! Frågade tjejen i servicedisken fem meter bort om de hade tagit den för kvarlämnad och packat ur den, vilket förmodligen var fallet eftersom det var stängningsdags och jag såg en kille som gick och städade. Näe, det har vi inte, är du säker på att den inte står kvar?? Eh, näe, jag ser det till och med härifrån att den inte är där. Ja, men ska jag efterlysa den då? Näe, det är nog ingen idé (tror säääkert att någon av de max tio kunderna i butiken tagit fel kundkorg, hörru..)

Varför hade de inte bara kunnat säga att Oj, jo den har vi nog redan plockat upp. Jag har också jobbat i butik och vet att man vill gå hem i tid och börjar plocka i ordning långt i förväg. Men visst var uppkäftig istället... Förmodligen krav när de anställer kunder på den dominerande kedjan här i stan...

No comments: