Sunday, November 1

Polisiär fråga kolon

Det är mörkt och du kör på en väg, visserligen tvåfilig sådan, och ser blinkande sirener och bakljusen på åtminstone två stillastående bilar en bit framför dig på vägen - vad gör du då?

1. Saktar in för det kan ju vara en olycka och du ser inte riktigt om bilarna står på vägbanan eller vid sidan av.

2. Kör om idioten i bilen som saktat in, det är ju tvåfiligt så jag kan ju blåsa förbi även om det nu är en olycka.

Svaret på frågan är tydligen 2. För jag saktade in och blev omkörd av två bilar... Och jag antar att eftersom båda körde om måste de ha rätt (ung. 1 miljard kineser kan ju inte ha fel...)

Nu var det ju bara en polisbil som stannat en bil för kontroll och de stod på en avfart och inte på någon av vägbanorna. Men om nu jag inte riktig såg på håll hur de stod på vägen, hur bra såg då de som körde om mig?!?

No comments: