Monday, December 7

Handfallna

Ett exempel på att vissa på jobbet inte ens klarar enkla logiska handlingar.

Kaffemaskinen gick sönder - fem personer stod runt den, jag och en till försökte få igång den. Resten fällde idiotiska kommentarer. Jag fick ett väntat samtal och gick ner igen. Under detta samtal kom en av personerna ner och sa att jag fick ringa till kaffereparatören för de hade inte fått igång den - trots att han såg att jag satt med luren i örat. Jag sa att han fick ringa för där här tar mer än en halvtimme... När jag pratat klart fortsatte jag jobba vid datorn en stund, förutsatte att någon ringt reparatören - givetvis. MEN ICKE.... När jag gick och frågade vad de sa, så sa han som kommit och stört mitt i mitt samtal, att han inte kunna komma fram på det numret... En och en halv timme efter att kaffemaskinen hade havererat fick jag ringa, vilket resulterade i att de inte kunde komma och laga den förrän imorgon.

Men jag bara undrar hur dessa människor klarar av sina arbetsuppgifter eller för all del sitt eget liv, när de inte kan ringa ett enkelt samtal som innebär knappval (2 stycken, det är inte ett evinnerligt tryckande precis) Det är ju inte så att knappval är något nytt påfund?!?

No comments: