Thursday, January 28

För övrigt anser jag att Västtrafik bör förstöras

Förutom allt annat som det klagas på när det gäller Västtrafik så är linje 2 i Borås ett stort irritationsmoment.... För det första går den inte alltid samma rutt utan varannan avgång går förbi Radiohuset och varannan går via Maxi! Vad är grejen med det liksom? Det går en hel bunt andra bussar förbi Maxi, jag tror till och med att det finns en servicelinje som går där förbi. Och från busstorget är det då ingen som åker den rutten mot Maxi utan alla hoppar av. Så den kan inte vara lönsam och ger bara upphov till förvirring och förbannelse mot Västtrafik/BL.

För det andra så kan inte ens deras egen Reseplanerare hålla koll på när 2:an går förbi Radiohuset. Skulle hem i tisdags och kollade reseplaneraren - japp det gick en 2:a klockan 18:52. Gick ut 18:49, väntade. Väntade. Väntade.... kom ingen buss. Idag kollade jag visserligen inte reseplaneraren utan förutsatte att jag missat bussen i tisdag för att den gått för tidigt (vilket absolut inte hade varit förvånade då alla chaufförer verka skita i tidtabellen och bara skyndar sig ner till busstorget så de kan skvallra med sina kollegor...) Idag kom ingen buss heller?!? Och det är skillnad på "ja, jag går hem idag så får jag lite frisk luft" och behöva gå hem för att bussen inte kom (eller förmodligen inte gick.)

Å andra sidan fick jag ju lite frisk luft och även dagens skratt - Nästan hemma mötte jag ett par i min ålder som hade investerat i likadana jackor!!! Glansiga lite åttiotaliga täckjackor, han hade en mörkorange och hon en cerise!!! Det var inte vackert och snälla, rara, hoppas jag aldrig blir tillsammans med någon som vill köpa likadana kläder!

No comments: