Monday, January 4

Tre bra å tre mindre bra

Mindre bra saker

* Här trodde jag att jag var så gott som klar med 2009, men trots påminnelser och förmanande så fick jag en stooor bunt utbetalningar idag... Blir man trött på folk då eller?!?
* Jag tappade färgsprayburken en kvart efter jag köpt den...så den gick sönder och sprutade färg över snön (mattvit, så det var ju bra!) Sämst spenderade 100 kronorna idag..
* Skulle byta glödlampa i hallen. Tog ner hela lampan, vilket skulle visa sig vara en bra idé. Först fick jag inte loss lamphållaren från skärmen, det är en såndär lampa som man skruvar ihop och så hålls glasskärmen på plats. Till slut lossnade den utan att skärmen sprack. Skulle då skruva ur glödlampan - då visade det sig att glödlampan var sönder, glaset hade lossnat från socklen!! Tur att den var urkopplad som sagt. Med hjälp av tålamod och en tång fick jag loss den och fick så småning om upp lampan med fungerande glödlampa (den första jag bytte till var givetvis sönder!!)

Bättre saker
* Fick choklad när jag lämnade blod, gulle!
* Barncancerfonden fick som vanligt mina 50 kronor för blodet. Dagens bäst spenderade 50 kronor.
* Tog äntligen tag i saken och rensade ut mina VHS (why, by God, har jag haft dem skräpandes i en låda?!) Och bland mina DVD:er. Och bland mina cd:s... Feng chic i mitt hem igen!

No comments: