Tuesday, March 30

Udda egenskaper

Alltså jag gillar mina kollegor (vissa kanske mer å vissa mindre, men you can´t win them all..) MEN, en del egenskaper som en del har... Ett urval;

* Personen som varje dag öppnar skåpsdörren och utbrister "finns det inga kakor?, Är inte kakförrådet påfyllt??" Att kakorna egentligen är till gäster har jag slutat påpeka för honom för flera år sedan.. Att det inte varit några kakor där på flera veckor bekommer honom inte. Dåligt kortidsminne? För snål för att kunna köpa något eget mellanmål?

* Personen som kan komma och ställa sig hos mig och prata - i en kvart. För att sedan gå och hämta kaffe eller dylikt och sen komma tillbaka och prata en kvart till! Trots att jag under tiden han maler demonstrativt skriver på tangentbordet, läser mail eller t.o.m har hörlurarna på mig... Min plats är lite som en mötespunkt för terapisamtal, det är fler som kommer och pratar av sig, men ingen som är såå dålig på att fatta hinten att man är upptagen. Sen vill jag inte avpolletera honom, för han mår ju uppenbarligen inte helt ok och behöver få klaga av sig.

Ganska kul vid lagom dos av dessa egenskaper, men ganska så påfrestande om man utsätts för dem för regelbundet..!

No comments: