Thursday, March 25

Vårens loppislista

Nu så börjar det snart. De efterlängtade uteloppisarna och kanske en å annan gårdsauktion. Än så länge har jag hittat dessa;

27 mars Hindås Rotunda kl. 10:00
- Efter förra året hurrar jag inte mycket för den här loppisen - loppis i modellen att deltagarna får hyra ett bord och sälja innehållet i sina förråd... skräp oftast, för vad har ni själva i era förråd som ni vill bli av med?
Men den kanske är bättre i år?

28 mars - Sandared kl 9:00 - klar fyndchans som med de flesta idrottsloppisar, men utbudet varierar ju från år till år, det beror ju på vad de får in! Men en del har jag ju fyndat där.

28 mars -
Limmared kl 14:00 - Här kostar de småttiga sakerna 5 kronor, 5 för 20 har jag för mig. Här kan man bland annat fynda pälsar eller hundtandmönstrade tyger.

10 april - Sjöbotorg kl.? - Vanlig loppis och Bakluckeloppis

24 april - Ekhagenmarknaden kl. 9:00 I år ska jag nog minsann ta mig dit, jag hittade ett par ursnygga reptilmönstrade gummistövlar där sist, 2008. På hemsidan står att de inte tar emot kläder men däremot skor! Kläderna är lite tråkigt att de inte har, men fullt förståeligt, de får säkerligen in påsvis med osäljbara trasor..

8 maj - Gårdsauktion i Ambjörnarp (håla mitt ute i ingenstans på gränsen till Småland, följ bara 27:an mot Gislaved..) En gårdsauktion innehåller ju verkligen ALLT, så här kan det vara fyndchans - om man är intresserad av något ingen annan vill ha eller om det är dåligt väder! För gårdsauktioner drar folk, speciellt om vädret är fint. Regn och bra kläder är faktiskt att föredra för riktiga auktionsrävar. Det och kunna utröna vilka som är antikhandlare av besökarna...

8 maj - Vegby, Sämshov kl. 9:00 Jag har bara varit där en gång och då kom jag när de plockade ihop allt, men kunde ändå göra lite småfynd. Vill minnas att de hade väldigt mycket tygrullar, som de verkade spara till i år.

13 maj - Mariedals IK hyr Åhaga i år igen, där alla som vill får hyra bord och sälja av sitt - Kan bli som Hindås, se ovan eller som en ok loppis. Jag var inte där förra året, men i år så kanske?

15 maj - Bakluckeloppis Greyhound Park, Borås

23 maj - Hultafors 10:00, kan även vara loppis i Hestrafors, på andra sidan Bollebygd, de brukar ha samma helg.

No comments: