Sunday, April 25

Gårdagens turné

24 april - Ribbingsgården Byttorp kl. 10:00. PRO Tullen-Byttorp och DHR och anordnar loppis. Hoppas pensionärerna rensat sina garderober på det bästa! Nope - inte ett klädesplagg, bara några hattar. Jag köpte (ännu) en Viola Gråstenfilt för 30 kronor. Inte tvättad någon gång!

24 april - Ekhagenmarknaden kl. 9:00 I år ska jag nog minsann ta mig dit, jag hittade ett par ursnygga reptilmönstrade gummistövlar där sist, 2008. På hemsidan står att de inte tar emot kläder men däremot skor! Kläderna är lite tråkigt att de inte har, men fullt förståeligt, de får säkerligen in påsvis med osäljbara trasor.. Gud, vad folk!! Orkar bara inte bli som alla loppis(o)djur och bara tränga mig fram utan hänsyn till andra. Resultatet blev ett par röda Wiskaniaskor, en vit större handväska, en tennring och en brosch. Helt ok.

24 april - Kinnarumma, Ridhuset kl. 11:00. Mest ridgrejer, som det även stod i annonsen, men även annat. Av modellen bakluckeloppis. Köpte en korv med bröd för 10 kronor.

Eftersom jag ändå var åt Kinna/Skene-hållet åkte jag vidare till Erikshjälpen i Skene och Örbygårdens loppis, där det blev lite fynd också. Örbygården är värt ett besök, tre söta tanter som driver den och där finns grejer minsann! Fyllt från golv till tak och en hel köpmansdisk full med småsaker!

No comments: