Friday, April 23

Uppdaterad loppislista

Gudars vad loppisar det är! Och alla verkar ha klustrat ihop sig denna helgen, den 24-24 april och 8-9 maj!! Och inte en enda 22-23 maj - än så länge.

24 april - Ribbingsgården Byttorp kl. 10:00. PRO Tullen-Byttorp och DHR och anordnar loppis. Hoppas pensionärerna rensat sina garderober på det bästa!

24 april - Ekhagenmarknaden kl. 9:00 I år ska jag nog minsann ta mig dit, jag hittade ett par ursnygga reptilmönstrade gummistövlar där sist, 2008. På hemsidan står att de inte tar emot kläder men däremot skor! Kläderna är lite tråkigt att de inte har, men fullt förståeligt, de får säkerligen in påsvis med osäljbara trasor..

24 april - Marks ishall kl. 9:00

24 april - Ulricehamn församlingsgård kl. 10:00. KFUM anordnar

24 april - Timmele festplats kl. 10:00

24 april - Herrljunga Folkets Park kl. 9:00

24 april - Kinnarumma, Ridhuset kl. 11:00

25 april - Hestra (småländska Hestra då, inte stadsdelen i Borås!) Isamon kl. 9:30

1 maj - Gällstad kl. 14:00

2 maj - Dalstorp kl. 13:00. Sist köpte jag en hel låda Starlet å en hel massa annat.

8 maj - Byttorp kl. 10:00. Backluckeloppis uppe på idrottsplatsen, sist jag var där var det många bilar, dock köpte jag inte något alls.

8 maj - Gårdsauktion i Ambjörnarp (håla mitt ute i ingenstans på gränsen till Småland, följ bara 27:an mot Gislaved..) En gårdsauktion innehåller ju verkligen ALLT, så här kan det vara fyndchans - om man är intresserad av något ingen annan vill ha eller om det är dåligt väder! För gårdsauktioner drar folk, speciellt om vädret är fint. Regn och bra kläder är faktiskt att föredra för riktiga auktionsrävar. Det och kunna utröna vilka som är antikhandlare av besökarna...

8 maj - Vegby, Sämshov kl. 9:00 Jag har bara varit där en gång och då kom jag när de plockade ihop allt, men kunde ändå göra lite småfynd. Vill minnas att de hade väldigt mycket tygrullar, som de verkade spara till i år.

9 maj - Hestrafors kl. 10:00. Jodå - jag gillar Hestrafors, jag fyndade ju min symaskin där för 50 kronor!

9 maj - Mjöbäck, Hagalund kl. 10:00. Nytt för mig!

9 maj - Holsljunga Stråvi kl. 10:00 Också nytt för mig!

13 maj - Mariedals IK hyr Åhaga i år igen, där alla som vill får hyra bord och sälja av sitt - Kan bli som Hindås, se ovan eller som en ok loppis. Jag var inte där förra året, men i år så kanske?

13 maj - Sexdrega kl. 10:00

15 maj - Bakluckeloppis Greyhound Park, Borås. Aldrig besökt, kan kanske vara bra?

15 maj - Björketorp kl. 8:00

30 maj - Hultafors 10:00. Jag hade av någon anledning skrivit att det var den 23, men den 30 amj är det alltså! Brukar vara finfin blandning av fynd här. Just i år infaller den ju på mors dag, som i vår familj är vikt åt roadtrip, så jag får nog hoppa över Hultafors i år.

4 comments:

Anonymous said...

Hej malla! Hamna visst på din sida, superbra=) Älskar loppis och att göra fynd! Jo såg att det var en loppis i gällstad på lördag är det nåt du rekomenderar? Har en bit att åka dit så tänkte kolla lite först;) Hakade på ditt tips om timmele... thanks! Hitta en hel del skoj=)

malla said...

Tack! Kul med fler som gillar loppis å fynda! :) Jag har inte varit på loppisen i Gällstad, men det är ju en såndär tillfällig loppis så där kan nog finnas lite av varje, förhoppningsvis fynd! Det är även loppis i Ulricehamn den 1 maj, det är ju inte så långt från Gällstad! UIF som anordnar den, tror det var i ishallen.
Lycka till med fyndletandet! :)

malla said...

Hittade fler loppisar åt Gällstadhållet till!
1 maj - Äspered kl. 9:00, Idrottsplatsen. Äspereds IF som anordnar.
1 maj . Ulricehamn kl. 9:00, Lassalyckan, Ishall.

Om du ändå är åt det hållet till! :)

johanna said...

Skoj skoj! Tackar för uppdaterandet!
Ja det har du rätt i dom tillfälliga loppisarna är dom bästa;) Tror det får bli gällstad idag är dock en smula bakis så får skaffa mej en chaufför..hehe. Lycka till i letandet du med!!