Friday, May 7

Skräp eller Skulptur?

Många i den här stan avskyr alla skulpturer som den utsmyckas med (åsikter av typen "alla dessa barnliga skulpturer i konstiga färger", "Äntligen har de tagit ner det där klädstrecket, men jag hörde de skulle sätt upp det igen" "Kan de inte ha några riktiga statyer istället" = typ som ännu en knalle, en sömmerska vid en symaskin eller varför inte en Elfsborgare...så pöblen ser vad de föreställer!). För min del älskar jag dem! Nu är det snart Skulpturfestival på gång och då dyker det upp tillfälliga besökare i skulpturutbudet. Den här fick mig dock att fundera på om det var en av den nya skulpturerna eller om det var något från renoveringen av Grand, som en värmepanna som råkat ut för en härdsmälta...!


Men när jag kom närmare såg jag ju att det inte var det. Den röda konen hjälper ju inte precis till när man ser den på håll. Konen tillhör inte skulpturen i sig utan den står där så folk inte ska cykla in i den.. som om man inte ser att det sticker ut något från den. Skulpturen har hamnat lite olyckligt och ska flyttas en bit ifrån cykelbanan som den nu står på.

No comments: