Sunday, July 11

Man ska alltid ha ett lagom stort projekt på gång!

Vadd och Krollsplint (som jag alltid har tyckt låter som en skurk ur Tintin...)

Rejäla fjädrar!

Hansson köpte soffan julen 1954!

Tågtransport från Säffle till Gislaved! (noterar att jag klär om soffan ståndsmässigt - röda naglar!)

Det här lilla (?) projektet påbörjade jag i veckan. Förhoppningsvis blir det klart i augusti (och då har jag även förhoppningsvis en större lägenhet på gång så jag kan klämma in den, visserligen förhållandevis lilla, soffan hemma hos mig)

Håller på att klä om den i ett svartvitt saltpeppar-tyg istället för det gröna med stjärnor på. Som jag, fast jag skäms för att säga det, hade klätt om den i tidigare (90-tal, skyller på det!) Sitsen och framsidan av ryggen är klara, nu är det bara de lite mer trixigare och tidsödande jobben kvar, som sätta ditt knappar och sy fast hela ryggstycket för hand, kvar..

No comments: