Sunday, August 22

Semesternöjen

Jag behöver inte åka till exotiska resmål eller boka in 100 saker på min semester utan det duger gott att ta det lugnt och ta små spontana dagstripper eller bara fnasa omkring.

En överfull parkering i semesterparadiset Ullared. En ganska så lugn dag ändå, förutom det faktum att det är dumt att åka helger och semestertider. Åker man dit en eftermiddag mitt i veckan under lågsäsong slipper man alla orutinerade shoppare! Dvs de som ställer/släpper sina kundvagnar mitt i gången för att rusa iväg till någon hylla längre bort, eller de som kollar på sakerna i hyllan samtidigt som de håller i vagnen som de ställt över hela gången och lyckas därmed blockera för alla som kommer bakom dem i gången, eller de som helt enkelt drabbas av shoppingdelrium och tappar alla spärrar och socialt beteende (det har ju till och med varit slagsmål redan på parkeringen, för att någon tagit en "paxad" parkering - och då har de inte ens kommit in i varuhuset!).

Kolla badtemperatuen vid bryggan (lite för kallt, doppade enbart benen) och kolla lingonens mognad på berget.
Enbart fnasa omkring med slitna träskor på fötterna.

Äta 80-talsinspirerad exotisk (se där, jag fick in lite exotiskt på semestern ändå!) bricka med det gamla tjejgänget i en stuga i Halmstad och avhandla alla ämnen som är viktiga.

No comments: