Sunday, September 12

Lite lektyr

Köp en låda/kasse för en tjuga och fyll den, brukar det vara i slutet av alla idrottsloppisar. JAg köpte en denna gången. Och fyllde med tjocka böcker. Inte så jättesmart, det var tungt!

Men Husmors-Lexikon, Stora hjälpredan (som Husmorslexikonet fast i komprimerad form..), en sybok och en bok om Borås - med härliga gamla annonser och bilder på klassiska landmärken. Den är utgivet 1976, så jag vet inte om alla husen är kvar. Men jag tror de flesta byggdes på den tiden (efter att de rivit alla äldre, till de flesta Boråsares förtret. Jag håller mig mittemellan, visst äldre husen är jättefina, men jag gillar många av de "nya" också.) Finmekanikboken får bli en present!


Köpte fler saker än böcker på förmodligen de sista idrottsloppisarna för året, kommer bilder så snart de är diskade!

No comments: