Friday, January 14

Nöjer mig inte

Blir så sjukt trött på att få slängt i ansiktet hela tiden att jag är för kräsen. I vad det än må gälla, favoritämnen för mina vänner (?) att anklaga mig att vara kräsen i är oftast killar och just nu det aktuella - lägenhetsval.

Lägenheter - Så jaha, jag är kräsen för att jag inte har tagit någon av de få lägenheter jag kikat på den senaste tiden? Två har varit inrökta och 70-talsmurriga, en låg 30 meter från motorvägen, en hade världens minsta kök och bara en garderob (utan plats att sätta in fler och vi snackar mindre kök än mitt nuvarande 30-tals ungkarlskök..) och den senaste hade alldeles för hög hyra. Men jag antar att jag skulle tagit en av de där inrökta? Eller den med det lilla köket och varit lika trångbodd, om inte mer, än vad jag är nu? Ja, visst har jag visioner om drömboende, men bara för att jag har det betyder väl inte att jag inte är realistisk? Och bara för att jag vill ha en likartad lägenhet som den har jag, fast något större, så är jag då alltså kräsen.

Killar ska vi inte ens gå in på, just nu är det så dött på den fronten att jag inte ens kommer till övervägandet om jag ska dejta eller inte.* Mina vänners (ff frågetecken på det... :)) resonemang känns ofta som "Ja, men han är ju intresserad/förälskad i dig, varför blir du inte tillsammans med honom?" Hmm, jag trodde förhållanden byggde på ömsesidiga känslor?? Men nähä, bara för att jag inte har de känslorna för den/dem så är jag krääääsen. Ok, duly noted.


*faktiskt så illa att jag funderar starkt på att nätdejta igen, jag gav ju det ett försök för ett tag sedan. Men för att få napp måste man ju vara så otroligt aktiv, vilket jag inte har tid med. Eller lust att hänga framför datorn..

No comments: