Sunday, January 9

Skor från Venedig




Ett enda köp blev det på gårdagens auktion, trots att det bland utropen fanns 50-talskläder/hattar och pälsar. Och ett par skor, som jag knep!

Kläderna var ingen hit, i alla fall anser jag inte att hemmasydda, fläckiga, lagade (under armhålorna.. som mamma sa - Vem lägger ner tid på att byta tyg under armhålorna?!?) är så mycket att ha oavsett om de är från 50-talet. Pälsarna var fina, ångrar faktiskt lite att jag inte bjöd på en av dem, en kort vit, fårskinnspäls. Den andra vita var mink.. den vet jag inte om jag någonsin hade vågat bära, såhär i minkutsläppstider! Fårskinnspälsen gick för 230 och minken för 480.

Även om det bara blev ett vunnet bud var det kul att gå på auktion, man kan alltid kolla på folk, förfasas över priserna på vissa saker (2 sockerlådor 800 kronor!!) Men, med risk att låta urgammal, så var det bättre på auktionerna som var igång förr, dels var det roligare fyndlådor (läs, mer saker i lådorna som dessutom slumpades bort i slutet) och dels mer ös på auktionsutroparna, de oldshool auktionsutroparna då som hade galen svada och stenhård koll på alla bud.

No comments: