Monday, January 24

When in bloggtorka - List

Snor en lista för att fylla ut platsen..

1. Var är din mobiltelefon? På skrivbordet, några decimeter ifrån mig. Min iPhone om jag får be!
2. Var är din andra hälft? Den som det ändå visste.. Är det någon som vill vara min bättre hälft?
3. Ditt hår? Platt. Borde varit galet flygit eftersom mitt balsam tog slut i förrgår.

4. Din mamma? Ebbebo 1:43. Kollar förmodligen på Hem till gården!
5. Din pappa? Även han befinner sig nog på ovan nämnda ställe. Förmodligen fixande något i sin verkstad. Eller tittar även ahn på Hem till gården!
6. Det bästa du vet? Roadtrips med nära och kära
7. Din dröm i natt? Kommer inte ihåg något. Däremot drömde jag om knivar härom natten?! Drömtydning av det kanske?
8. Din dröm/ditt mål? Totalt världsherravälde
9. Rummet du är i? Rum och rum, är väl snarare en lokal, öppet kontorslandskap, vetni. Jag har visserligen förmånen att sitta lite för mig (jag tycker att det är en förmån, men nu när jag tänker på det så kanske det är för att ingen ska behöva sitta bredvid mig?!!) Iaf vita väggar, med rött och grått som accentfärger. Och en röd lampa som lyser! Och folk som håller låda eller spelar musik.
10. Din hobby? Fynda!
11. Din skräck? Att något ska hända min familj eller mina vänner.
12. Var vill du vara om sex år? Här och nu. Då.
13. Var var du igår kväll? Kollade på en lägenhet, strosade i okända kvarter, Yogade och åkte sedan hem för att kika på Miss Marple
14. Vad är du inte? Måndagspepp..
15. En sak du önskar dig? Att den perfekta (jaja, halvperfekta då) lägenheten ska dyka upp till mig. Eller en date, kanske?
16. Var växte du upp? I ett litet gemytligt samhälle, rena rama Bullerbyn.
17. Det senaste du gjorde? Diskuterade utbudet av inredningsbutiksutbudet i stan.
18. Dina kläder? Grått och blått. Och cerise skor… jag tog första bästa i mitt skoskåp på jobbet. Matchning smatchning..
19. Din tv? Är ju på jobbet så TV.n är inte på. Däremot radion. Givetvis.
20. Ditt/dina husdjur? Cornelius Klös, 10,5 år och Rufus O´Malley 7 mån
21. Din dator? Föööör slött nät ibland va. Annars ok
22. Ditt humör? Vardagsnöjd
23. Saknar någon? Ja.
24. Din bil? Grrr.. kupéfläkten har beslutat sig att inte blåsa. Igen. Synnerligen irriterande såhär i frosttider. Ska till Volvo och felsöka den imorgon
25. Något du inte har på dig? Örhängen
26. Favoritaffär? I avdelningen second hand är det nog Brottsahemmet tätt följt av Östregård.
27. Din sommar? Inget planerat och så ska det nog förbli. Ledigt är ledigt. Kanske borde planera in just när jag ska vara ledig.
28. Älskar någon? Flera. Mer eller mindre
29. Favoritfärg? Blått. Tror jag, rätt nyanser då.
30. När skrattade du senast? Flera gånger idag. Vi har rätt kul på jobbet.
31. När grät du senast? Några veckor sedan, till något på TV, om jag minns rätt.

2 comments:

malin karlberg said...

Malla! Jag läser din blogg med glädje nu. Det känns så bra att veta nån mer som gillar att fynda, inte har hittat nån bättre hälft än och som har bra smak i saker! Att inte folk fattar hur fantastisk man är? Det är en fråga som jag funderat på länge.

malla said...

Åh vad gulligt! tack!

Och näe, det kan man fundera länge på ! :)