Saturday, February 12

Svenska Formrebeller

Carolina Söderholms Svenska Formrebeller startade på Textilmuseet i torsdags, Carl Johan de Geer invigde utställningen. Den håller på fram till den 15 maj så vill man ha en boost av 60-70-tal så gå dit. Eller för den delen lite nostalgikickar, jag som är född på 70-talet kände i alla fall igen möblerna och kläderna.

de Geer-tyger

Mah-Jong

10-gruppenInnovators wellpappmöler. Snyggt typsnitt!

Stephan Gips uppblåsbara möbler

Vernissagen innehöll även mode/dansvisning och senare på kvällen var det fest med 60-70-talstema. Jag gick innan det senare startade, men när jag gick ut var det en kille som höll upp dörren för mig, med motiveringen "att jag var så fint klädd kvällen till ära" . Tack, sa jag men tänkte i tysthet, det här är vad jag brukar ha på mig, min hundtandsmönstrade kappa å mina Wiskaniastövlar!

No comments: