Thursday, March 3

mars?

Redan mars? Vad hände där? Lång tystnad..

Dålig loppismånad, ingen bra rea. Fullt upp irl.

Dock har några småfynd siktats de senaste veckorna.

Saftglas. Med spetsmönster och bubblor i glaset. Passande till lemonad.

Lampskärm i glas. 20 kronor, jag behövde rädda den. Hållare får jag hitta någon annan gång.


Fin klänning med rosett. 50 kronor. Jag vet, det är galet! Dock fick jag stå ut med en något otrevlig och överlägsen kassörska och blev nästa utkörd när jag hade betalt, för att de stängde affären fem I sex.. Vad hände med serviceminded butikspersonal liksom? Ointresserade tjejer i klädbutiker är ju nästan bara att förvänta sig nuförtiden, men jag har flera gånger stött på grymt otrevliga kassörskor på både Coop och ICA den senaste tiden. Inte undra på att flera hanlar på nätet eller får matkassar levererade hem...

No comments: