Monday, April 11

Guling, Guling, Kom Du Lille Fuling


Batteriet till kameran urladdat och jag orkade inte gå ut för att ta kortet.. Any how, en gul, pippigul, klänning fyndad för en 10!! Still got it, fyndförmågan! Det var en loppis utanför Elkedjan i helgen och denna låg i en låda. Den var lite småfläckig, vilket jag inte brukar köpa kläder som är. Men det såg ut att vara lätta fläckar att ta bort och så var den ju så galet gul. Och en 10:a då också! Och absolut, fläckarna var inga problem att ta bort (små små bruna fläckar mitt fram, förmodligen har den hängt för fuktigt. Eller legat för länge i lådan..) men däremot tvättade jag snabbt upp den på 30 grader och fasen vet om den inte krympte lite! Vilket fick mig att fundera på om det är ylle? Frågan som uppkommer då är ju varför syr man en klänning i ylle?! Nåja, krympningen var minimal så den ska nog passa. Har inte provat den än!

Just för hon på loppisen inte skulle ha mer än 10 kronor för denna köpte jag faktiskt en klänning till för en 10 - en klänning som jag inte hade övervägt annars då den hade fläckar i armhålorna!! Men denna var så fint tyg och lite speciell skärning. Och med lite tvållösning, vanish och en tvätt så gick fläckarna faktiskt bort! Inte för att det får mig att köpa några andra klänningar med armhålefläckar - aldrig. Detta var ett undantag eftersom den i övrigt knappt såg tvättad ut och det fina tyget. Kommer bild sedan. Och en bättre bild på den gule fulingen.

2 comments:

Anette said...

Härliga fynd! Jag såg en liknande gul fining förnågra veckor sen men köpte den inteUj vad det grämer mig...

malla said...

Tack! Gult verkar ju faktisk vara innefärgen i vår oxå! Inte bara i påsk alltså! :)